Strony

sobota, 2 listopada 2013

Zielono mi...



KONSPEKT
 ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZYCH 
   DLA GRUPY 3-, 4- LATKÓW                                                                                                                         

TEMAT DNIA: Zielono mi...
CELE OGÓLNE:
  •  utrwalenie znajomości koloru zielonego;
  •  doskonalenie spostrzegawczości;
  •  uważne słuchanie treści wiersza;
  • wdrażanie do wspólnych zabaw z grupą rówieśniczą;
  • integrowanie społeczności przedszkolnej we wspólnym przeżywaniu i zabawie;
  • doskonalenie sprawności manualnej ręki.
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
  • wyszukuje w sali przedmioty w kolorze zielonym;
  • potrafi wypowiedzieć się na temat wiersza;
  •  zgodnie bawi się z grupą rówieśniczą;
  • starannie wykonuje pracę plastyczną.
FORMY NAUCZANIA:
  • praca zbiorowa;
  • praca indywidualna;
  • praca grupowa.
METODY NAUCZANIA, UCZENIA SIĘ:
  • słowne: rozmowa, recytacja wierszy;
  • czynne: zadań praktycznych, zabawowa;
  • oglądowe: ilustracja, pokaz.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Dzieci wraz z nauczycielem ubrane na zielono; zielone kartoniki dla każdego dziecka; ilustracje: wiosna, żaba, łąka, liść; chusta animacyjna KLANZA; kartoniki w czterech kolorach: żółty, niebieski, zielony, czerwony; bibułki w kolorach chusty; zielona farba; kartony; pędzle; dziurkacze w kształcie kwiatów; klej; kolorowy papier; płyta CD z muzyką KLANZA; książeczki ekologiczne oraz miarka do mierzenia wzrostu do rozdania dla każdego uczestnika zajęć.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.      Zabawa na powitanie Gdy dobry humor masz - interpretacja ruchowa piosenki.

Gdy dobry humor masz, to zaklaszcz rękami,
Gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.
Gdy dobry humor masz, to zatup nogami,
Gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.
Gdy dobry humor masz, to pstrykaj palcami,
Gdy dobry humor masz to zabaw się z nami.
Gdy dobry humor masz, to mrugaj oczami,
Gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.
Gdy dobry humor masz, to ruszaj uszami,
Gdy dobry humor masz, to zabaw się z nami.

2.      Zabawa dydaktyczna Co jest zielone? - dzieci dostają zielone kartoniki; chodzą z nimi po sali i szukają rzeczy w kolorze zielonym; przynoszą je na wyznaczone miejsce; po skończonych poszukiwaniach oglądają i nazywają znalezione przedmioty.
3.      Uważne słuchanie wiersza A. Łady - Grodzickiej Wszędzie zielono połączone                 z pokazem ilustracji:
Zielona jest wiosna.
Zielona jest trawa.
Zielone są liście.
I zielona żaba.

Próba odpowiedzi na pytania:
- Jaki kolor ma wiosna?
- Jaki kolor mają liście?
- Co jeszcze zielonego pojawiło się w wierszu?
4.      Zabawy ruchowo - muzyczne z chustą animacyjną KLANZA:
a) Muzyczna chusta - uczestnicy trzymają rozciągniętą chustę; grupa porusza się w takt melodii, falując chustą.
b) Kolory wiosny - chusta leży na dywanie; dzieci poruszają się w takt muzyki wokół chusty; na przerwę w muzyce jak najszybciej stają na danym jej kolorze jaki wskazuje na kartonikach nauczyciel; następnie wymieniają przedmioty, rzeczy w owym kolorze związane z wiosną, np. żółte słońce; zielona trawa; czerwona biedronka, niebieskie niebo.
c) Tańczące bibułki - dzieci dostają paski bibułek w kolorach chusty, układają na danym kolorze; w takt muzyki poruszają chustą tak by bibułki wirowały w powietrzu.
5.      Praca plastyczna Zielona łąka - zamalowywanie kartonu zieloną farbą; po wyschnięciu nalepianie kwiatów wyciętych dziurkaczem z kolorowego papieru.
6.      Podziękowanie za wspólną zabawę, rozdanie wszystkim uczestnikom zajęć ekologicznych książeczek oraz miarek do mierzenia wzrostu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz