sobota, 2 listopada 2013

Podróż do Krainy Bajek - Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków.



SCENARIUSZ
 ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZYCH
 Z OKAZJI DNI OTWARTYCH PRZEDSZKOLA   
DLA GRUPY 3-, 4-, 5- LATKÓW     


TEMATYKA TYGODNIA: Podróż do Krainy Bajek.
TEMAT DNIA: Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków.
CELE OGÓLNE:

  • utrwalenie znajomości popularnych bajek dla dzieci;
  • rozwijanie zainteresowania dzieci książką;
  • uświadomienie zagrożeń świata zewnętrznego;
  • odróżnianie dobra od zła;
  • kierowanie się zasadą ograniczonego zaufania w stosunku do osób nieznajomych;
  • rozwijanie sprawności manualnej – ćwiczenie motoryki małej.

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:

  • zna treść bajki Królewna Śnieżka;
  • interesuje się książką;
  • ilustruje piosenkę ruchem;
  • uczestniczy w zabawach ruchowych z rówieśnikami;
  • zgodnie współdziała w grupie;
  • ozdabia czapkę krasnala według własnego pomysłu.

FORMY NAUCZANIA:

  • praca zbiorowa;
  • praca indywidualna.

METODY NAUCZANIA, UCZENIA SIĘ:

  • słowne: opowiadanie, rozmowa, instruktaż, objaśnienie;
  • czynne: zadań stawianych do wykonania;
  • oglądowe: pokaz, ilustracja.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Dekoracja sali: Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków; chusta animacyjna KLANZA, piłeczka; kubki, woda niegazowana; bajka Królewna Śnieżka; płyta CD z utworami muzycznymi; czapki z kolorowego technicznego bloku, serduszka, klej, pompony, gumki.



PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.      Zabawa integracyjna na powitanie Gdy dobry humor masz.
2.      Magiczny napój – dzieci stają wokół magicznego dywanu (chusta animacyjna), który ma przenieść uczestników zajęć do Krainy Baśni.

Nauczyciel mówi: 
Posłuchajcie, jeśli chcemy przenieść się do Krainy Baśni może nam w tym pomóc wypicie czarodziejskiego napoju, pod warunkiem, że nie domieszamy do tego magicznego napoju żadnych złych składników. (Rozdanie kubków z wodą.)

Nauczyciel wypowiada zaklęcie:
Garstka fantazji, szczypta radości,
Niech nasza grupa w bajce zagości. 

Dzieci wraz z nauczycielem wypijają wodę i siadają na chuście animacyjnej.
3.      Uważne słuchanie bajki Królewna Śnieżka – udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu:
·        Jakie postacie występowały w bajce?
·        Z kim zostawała Śnieżka, kiedy krasnoludki szły pracować do lasu?
·        Kto zapukał do drzwi domu, w którym mieszkała Śnieżka?
·        Czym poczęstowała Śnieżkę zła królowa?
·        Czy Śnieżka powinna otwierać drzwi obcej osobie i częstować się jabłkiem?
Morał bajki: Pamiętajcie dzieci, nigdy pod żadnym pozorem nikomu obcemu nie otwierajcie drzwi, jeśli zostaniecie sami w domu, i nie bierzcie słodyczy od obcej osoby!
4.      Zabawa ruchowa z piosenką My jesteśmy krasnoludki – improwizacja ruchowa utworu.
5.      Zabawy z chustą animacyjną Klanza:
· Spacer z chustą – krasnoludki trzymają za uchwyty naprężoną chustę; śpiewając Hej ho, hej ho, do pracy by się szło… poruszają się po kole w prawą stronę.
·    Piłeczka – krasnoludki muszą w taki sposób wachlować chustą, by znajdująca się na niej piłeczka wpadła do otworu w samym jej środku.
·  Stań na kolorze – uczestnicy tańczą w rytm muzyki wokół chusty; gdy muzyka umilknie stają na kolorze podanym przez prowadzącego.
· Składanie – zadaniem pracowitych krasnali jest złożenie chusty w odpowiedni kształt: koło. 
6.      Praca plastyczna Czapki krasnoludków – przyklejanie pompona na czubku czapki oraz ozdabianie czapki serduszkami wyciętymi z kolorowego papieru; wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz