"Lustra"
(zabawa taneczna, naśladowanie ruchów)
(zabawa taneczna, naśladowanie ruchów)
Przy nagraniu dyskotekowej muzyki rodzic wykonuje taneczne ruchy,
natomiast dziecko je naśladuje. Po kilku minutach następuje zmiana.
"Zabawa z piłką"
(reagowanie na pauzę w muzyce)
Rodzic z dzieckiem siedzą na dywanie w siadzie skrzyżnym, podają sobie piłkę lub inną zabawkę, np. misia, zgodnie z tempem słuchanej melodii. Kiedy nastąpi przerwa w muzyce, unoszą ręce do góry. Ponowne dźwięki melodii są sygnałem do dalszego podawania sobie piłki.
"Czarodziejskie figurki"
(reagowanie na pauzę w muzyce)
Rodzic wraz z dzieckiem tańczą indywidualnie do dowolnej skocznej melodii, najlepiej lubianej przez dziecko. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i stoją nieruchomo, w takiej pozycji, w jakiej znaleźli się wówczas, gdy umilkła muzyka. Ponowne dźwięki melodii są sygnałem do dalszego tańca.
"Dotknij"
(reagowanie na pauzę w muzyce, powtórzenie nazw kolorów)
Rodzic wraz z dzieckiem poruszają się przy nagraniu skocznej melodii. Podczas przerwy w muzyce i po usłyszeniu nazwy koloru (może go wypowiadać osoba trzecia, bądź można losować przygotowane wcześniej kartoniki w różnych kolorach lub rzucać kolorową kostką) poszukują w pomieszczeniu przedmiotu w tym kolorze i dotykają go. Osoba, która pierwsza znajdzie przedmiot w podanym kolorze, zostaje nagrodzona przez partnera brawami.
"Malujemy pokój"
(rozwijanie koordynacji ruchowej)
Uczestnicy zabawy, przy spokojnej muzyce, naśladują malowanie ścian w pokoju obiema rękami równocześnie. Trzymając "pędzle" w dłoniach wykonują następujące ruchy:
- jedną ręką malują jedną ścianę, drugą ręką drugą ścianę;
- jedną ręką malują sufit, drugą ręką ścianę.
"Smutna melodia - wesoła melodia"
Uczestnicy zabawy leżą wygodnie na podłodze. Przy dźwiękach wesołej melodii energicznie poruszają nogami, uśmiechając się. Przy dźwiękach smutnej melodii poruszają ospale nogami, mają smutne miny.
- jedną ręką malują pasy, drugą koła;
- jedną ręką malują tło, a drugą kwiatki.
"Jazda na rowerze"
Dziecko i rodzic leżą na plecach. Ręce układają na podłodze, wzdłuż ciała. Przy nagraniu muzyki granej w szybkim tempie wykonują nogami ruchy naśladujące pedałowanie na rowerze.
"Taczki"
Dziecko opiera ręce na podłodze, ma napięte łokcie. Rodzic staje z tyłu i chwyta dziecko za nogi tworząc "taczki". Przy nagraniu muzyki w wolnym tempie "Taczki" posuwają się naprzód.
natomiast dziecko je naśladuje. Po kilku minutach następuje zmiana.
"Zabawa z piłką"
(reagowanie na pauzę w muzyce)
Rodzic z dzieckiem siedzą na dywanie w siadzie skrzyżnym, podają sobie piłkę lub inną zabawkę, np. misia, zgodnie z tempem słuchanej melodii. Kiedy nastąpi przerwa w muzyce, unoszą ręce do góry. Ponowne dźwięki melodii są sygnałem do dalszego podawania sobie piłki.
"Czarodziejskie figurki"
(reagowanie na pauzę w muzyce)
Rodzic wraz z dzieckiem tańczą indywidualnie do dowolnej skocznej melodii, najlepiej lubianej przez dziecko. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i stoją nieruchomo, w takiej pozycji, w jakiej znaleźli się wówczas, gdy umilkła muzyka. Ponowne dźwięki melodii są sygnałem do dalszego tańca.
"Dotknij"
(reagowanie na pauzę w muzyce, powtórzenie nazw kolorów)
Rodzic wraz z dzieckiem poruszają się przy nagraniu skocznej melodii. Podczas przerwy w muzyce i po usłyszeniu nazwy koloru (może go wypowiadać osoba trzecia, bądź można losować przygotowane wcześniej kartoniki w różnych kolorach lub rzucać kolorową kostką) poszukują w pomieszczeniu przedmiotu w tym kolorze i dotykają go. Osoba, która pierwsza znajdzie przedmiot w podanym kolorze, zostaje nagrodzona przez partnera brawami.
"Malujemy pokój"
(rozwijanie koordynacji ruchowej)
Uczestnicy zabawy, przy spokojnej muzyce, naśladują malowanie ścian w pokoju obiema rękami równocześnie. Trzymając "pędzle" w dłoniach wykonują następujące ruchy:
- jedną ręką malują jedną ścianę, drugą ręką drugą ścianę;
- jedną ręką malują sufit, drugą ręką ścianę.
"Smutna melodia - wesoła melodia"
Uczestnicy zabawy leżą wygodnie na podłodze. Przy dźwiękach wesołej melodii energicznie poruszają nogami, uśmiechając się. Przy dźwiękach smutnej melodii poruszają ospale nogami, mają smutne miny.
- jedną ręką malują pasy, drugą koła;
- jedną ręką malują tło, a drugą kwiatki.
"Jazda na rowerze"
Dziecko i rodzic leżą na plecach. Ręce układają na podłodze, wzdłuż ciała. Przy nagraniu muzyki granej w szybkim tempie wykonują nogami ruchy naśladujące pedałowanie na rowerze.
"Taczki"
Dziecko opiera ręce na podłodze, ma napięte łokcie. Rodzic staje z tyłu i chwyta dziecko za nogi tworząc "taczki". Przy nagraniu muzyki w wolnym tempie "Taczki" posuwają się naprzód.
"Zatańcz ze mną"
Wiesława Żaba - Żabińska
MAC EDUKACJA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz