sobota, 2 listopada 2013

Pasowanie na przedszkolaka.



SCENARIUSZ PRZEDSTAWIENIA 
Z OKAZJI UROCZYSTOŚCI PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA
W GRUPIE 3-, 4-, 5- LATKÓW   



TEMAT: Pasowanie na przedszkolaka.
CELE OGÓLNE:
  • uroczyste przyjęcie maluchów do grona przedszkolaków;
  • zaprezentowanie umiejętności dzieci;
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną  i nauczycielkami;
  •  motywowanie dzieci do podejmowania działań zmierzających do wspólnego celu (przygotowanie programu artystycznego);
  • rozwijanie umiejętności panowania nad swoimi emocjami, przełamywanie uczuć lęku i onieśmielenia w czasie występu;
  • dostarczanie dzieciom i zaproszonym gościom radości, przyjemności i dobrej zabawy podczas spotkania.
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
  • bierze udział w ceremonii pasowania na przedszkolaka;
  • prezentuje program artystyczny złożony z wierszy, piosenek, zabaw ze śpiewem oraz grą na instrumentach perkusyjnych;
  • czuje się współgospodarzem podczas przygotowań do uroczystości;
  • pokonuje nieśmiałość przed publicznym wystąpieniem;
  • właściwie gospodaruje oddechem w czasie recytacji wierszy.
FORMY NAUCZANIA:
  • praca zbiorowa;
  • praca grupowa.

METODY NAUCZANIA, UCZENIA SIĘ:
  • słowne: recytacja wierszy;
  • czynne: taniec.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Jednakowe stroje dla dziewczynek oraz chłopców; wianki dla dziewczynek; muchy dla chłopców; instrumenty perkusyjne: małe tamburynka dla każdego dziecka, 7 trójkątów, 7 par pałeczek, 7 tamburyn, 7 marakasów; magnetofon, płyty z utworami muzycznymi: Kukułka, Rytmiczne country, Ach gimnastyka, Left on leck, Czarowanie;  ołówek, magiczne pudełko z maskotkami, serca, dyplomy, kosz ze słodyczami.


PRZEBIEG UROCZYSTOŚCI:

1.      Wiersz Powitanie.

My jesteśmy przedszkolacy,
Wszyscy mili, ładni tacy.
Chcemy pięknie Was powitać,
Opowiedzieć, co tu słychać.
Teraz pora na występy
Każdy dzieciak dziś przejęty.
Mili Państwo, posłuchajcie,
Oklaskami nagradzajcie.

2.      Wspólny śpiew piosenki Jestem sobie przedszkolaczek przy akompaniamencie pianina. Wygrywanie refrenu na instrumencie perkusyjnym – tamburyno.

Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram.
Ram tam tam,
ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam.
Ram tam tam ,
ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele
to są nasi przyjaciele,
tu kolegów dobrych mam.
Ram tam tam,
ram tam tam.
3.      Wiersz Pierwszy raz.
Przyszedłem do przedszkola,
Nieporadny, zapłakany.
Smutno było mi za domem
I uśmiechem mojej mamy.
Ale jak widzicie goście moi mili,
Nauczyłem się już śpiewać
Nie tracąc ani chwili.

4.      Wiersz.
Szanowna pani dyrektor
Uśmiecha się miło.
I od razu strach gdzieś znikł,
I lżej się zrobiło.
Pani też dziś do nas puszcza oko.
Nie ma się, co martwić w przedszkolu jest spoko!


5.      Wiersz Moje przedszkole.

Tata ma pracę, mama ma pracę,
Starsza siostra przyjaciół w szkole,
A ja mam swoje przedszkole.
Jest moje, bo tutaj są moje panie i moi koledzy.
Jest moje, bo tu moja skarbnica wiedzy.
Tu w szatni jest miejsce na moje ubranie.
Tu się uczę, bawię i jem śniadanie.
Jest najlepsze, choć o innych wiem niewiele,
Ale tutaj chodzą moi wszyscy przyjaciele.
6.      Złote myśli jak należy zachowywać się w przedszkolu.

Dziecko I
Jeśli powiedzieć chcesz coś ważnego,
Podnieś do góry rękę kolego.

Dziecko II
Jeśli coś wiesz, nie krzycz jak zwierz.
Gdy rękę podnosisz o zabranie głosu prosisz.

Dziecko III
Na górze róże, na dole tulipany,
Słuchaj uważnie innych, a sam będziesz słuchany.

Dziecko IV
Każdy grzeczny dostanie od innych uśmiech serdeczny.

Dziecko V
Słowo dziękuję nic nie kosztuje,
Mów: przepraszam, proszę, to nie kosztuje nawet dwa grosze.

Dziecko VI
Kiedy dzieci współpracują, od razu lepiej się czują.

Dziecko VII
Gdy się zgodnie bawię z Tobą,
To nam dobrze jest ze sobą.

7.      Wspólny śpiew i improwizacja ruchowa piosenki Nikt w przedszkolu się nie nudzi – przy akompaniamencie pianina.

Nikt w przedszkolu się nie nudzi
Oj, nie, nie! Oj, nie, nie!
Nie grymasi nie marudzi,
Bo tu nam fajnie jest.

Każdy zupkę zje z miseczki
Mniam, mniam, mniam
I zatańczy do poleczki.
Hopsasa! Hopsasa!

Już za ręce się łapiemy
Raz i dwa, raz i dwa
I w kółeczku tańcujemy.
Oj dana! Oj dana!

Zaśpiewamy pioseneczkę
La, la, la, la, la, la
Pośmiejemy się troszeczkę
Ha, ha, ha, ha, ha, ha!

8.      Wiersz Dzień pasowania.

Idzie sobie przedszkolaczek
Śpiewa, tańczy oraz skacze.
Dziś też powód ma do śmiania,
Bo to dzień jest pasowania.

9.      Wiersz Pasowanie – mówi nauczycielka.
Kalendarz dziś datę ważną wskazuje,
Bo pani dyrektor na przedszkolaków Was pasuje.
Ale zanim to się stanie niech każdy z Was wykona zadanie.
·        Pierwsze zadanie: PRZEDSZKOLAK POTRAFI ŚPIEWAĆ.
      Śpiew piosenki Kukułka w języku czeskim.

Hej, v zelenym haicku sedela kukacka
a s vyskeho bucka kukala na spacka:
ku ku, ku ku, ku ru, ku ku, ku ku /*2

·        Drugie zadanie: PRZEDSZKOLAK POTRAFI RECYTOWAĆ WIERSZYK.
Maluszki
Trzylatki to są dzieci z tej gromadki,
Co wierszyki recytują i piosenki wyśpiewują.
Skaczą pięknie jak piłeczki, buzie mają jak laleczki.
Ładne prace wykonują, wydzierają i malują.

·        Trzecie zadanie: PRZEDSZKOLAK POTRAFI GRAĆ NA INSTRUMENTACH.
Gra na instrumentach do utworu Rytmiczne country.

FORMA

RUCH
I część
II część
III część
IV część
V część
VI część

Gra grupa z marakasami.
Gra grupa z pałeczkami.
Gra grupa z trójkątami.
Gra grupa z tamburynami.
marakasy – pałeczki – trójkąty – tamburyna.
tamburyna – trójkąty – pałeczki – marakasy.








·       

     Czwarte zadanie: PRZEDSZKOLAK JEST WYGIMNASTYKOWANY.
            Dzieci śpiewają i gimnastykują się przy zabawie Głowa, ramiona.
Ach, gimnastyka dobra sprawa,
Dla nas wszystkich to zabawa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
Skłon do przodu, w górę skok!
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Oczy, uszy, usta, nos!

·        Piąte zadanie: PRZEDSZKOLAK POTRAFI TAŃCZYĆ.
            Wykonanie układu tanecznego do utworu Left on leck.

10. Ceremonia ślubowania. Mówi nauczycielka:

Super poszły Wam zadania.
Więc zapraszam do ślubowania.
Wyciągnijcie dwa paluszki,
Równiuteńko złączcie nóżki,
Wszystkiego uważnie słuchajcie
I wyraźnie powtarzajcie.
  
11.   Wiersz Przyrzekamy (dzieci powtarzają kolejne wersy za nauczycielką).

Ubrania w szatni układać
I na zajęciach nigdy nie przeszkadzać.
Przyrzekamy zawsze być mili,
Żeby inni nas lubili.
Wszystko z talerza zawsze zjadać,
Na pytania odpowiadać.
Śpiewać, tańczyć, liczyć, czytać
I o wszystko panią pytać.
Przez rok cały, zimą, latem,
Być wzorowym przedszkolakiem.

12.  Wiersz Pasowanie (mówi nauczycielka).

Panią dyrektor tu zapraszamy.
Dla pani specjalne zadanie mamy.
Chcemy poprosić o pasowanie.
Przedszkolakiem niech każdy się stanie.

13.  Pasowanie na przedszkolaka – dzieci pojedynczo podchodzą do magicznego pudełka, do którego wrzucają otrzymane uprzednio serca; następnie podchodzą do pani Dyrektor, która czarodziejskim ołówkiem pasuje je na przedszkolaka słowami:

Pasuję Ciebie uroczyście na dzielnego, wesołego przedszkolaka.

14.  Piosenka Mam ołówek ołóweczek - śpiew i wykonanie układu tanecznego do utworu.

15. Piosenka Czarowanie (według Batti Straus) - przedszkolaki czarują magiczne pudełko, do którego uprzednio wrzucały czerwone serca. Nauczycielka otwiera pudło, w którym z serc wyczarowane zostały maskotki.

16. Pogratulowanie dzieciom zdobycia tytułu Przedszkolaka, rozdanie dyplomów, maskotek oraz słodkiego upominku. Pożegnanie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz