KONSPEKT
ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO -
WYCHOWAWCZYCH
DLA
GRUPY 3-, 4- LATKÓW
TEMATYKA TYGODNIA: Zawody
rodziców.
TEMAT DNIA: W
gabinecie fryzjerskim.
CELE OGÓLNE:
- zapoznanie z pracą fryzjerki, przyborami niezbędnymi do pracy;
- wzbogacanie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą fryzjera;
- wdrażanie do uważnego słuchania utworu;
- kształtowanie nawyku prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami;
- wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł podczas wspólnych zabaw z grupą rówieśniczą.
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- wie, na czym polega praca fryzjera;
- potrafi wymienić przybory niezbędne fryzjerowi do pracy;
- prawidłowo odpowiada na pytania dotyczące treści opowiadania;
- prawidłowo posługuje się nożyczkami dbając o bezpieczeństwo swoje oraz innych;
- zgodnie bawi się z grupą rówieśniczą.
FORMY NAUCZANIA:
- praca zbiorowa;
- praca grupowa;
- praca indywidualna.
METODY NAUCZANIA, UCZENIA SIĘ:
- słowne: rozmowa kierowana; zagadka słowna;
- czynne: zadań praktycznych, zabawowa, samodzielnych doświadczeń;
- oglądowe: obserwacja, pokaz, ilustracja.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Opowiadania
W. Badalskiej U fryzjera; grzebień,
szczotkę, nożyczki, suszarkę, wałki, szampon, ręcznik, prostownicę, książkę,
bębenek, farby; ilustracja fryzjera w trakcie pracy; krzesełka; nożyczki dla
każdego dziecka, paski bibuły; płyta CD.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie
dzieci zabawą integracyjną Kółko małe,
kółko duże, interpretacja ruchowa utworu:
Zaraz podskocz do góry jak gumowa piłeczka,
pajac i klaśnięcie rąk,
zamykamy już nasz krąg.
Ref.: Kółko małe, kółko duże,
ręce prosto, potem w bok,
schyl się w prawo, schyl się w lewo
i do przodu tak jak zwą. x2
Teraz zakręć się w koło jak maleńka laleczka,
przysiad, w górę szybki skok,
zamykamy już nasz krąg.
Ref.: Kółko małe, kółko duże… x2
2. Wprowadzenie
do tematu zajęć poprzez rozwiązanie zagadki słownej:
W gabinecie tego pana
przesiadują już od rana,
eleganckie panie,
które
pragną nową mieć fryzurę.
(Fryzjer)
3. Uważne
słuchanie opowiadania W. Badalskiej U
fryzjera - rozmowa na temat opowiadania:
·
Gdzie poszła
Kasia z babcią?
·
Jak miał na
imię fryzjer?
·
Jak miał
ściąć włosy dziewczynce?
·
Dlaczego
Kasia uciekła z krzesła?
·
Dlaczego
wszyscy zaczęli się śmiać?
4. Zabawa
dydaktyczna Co potrzebne jest fryzjerowi
do pracy? - nauczyciel układa przed dziećmi różne przedmioty: grzebień, szczotkę, nożyczki, suszarkę,
wałki, szampon, ręcznik, prostownicę, książkę, bębenek, farby; zadaniem
dzieci jest wybrać spośród nich te, które potrzebuje fryzjer w swojej pracy;
wyjaśnienie, w jaki sposób używa się tych przedmiotów.
5. Zabawa
inscenizowana Fryzjer według Batti
Strauss - dzieci dobierają się parami, jedno dziecko siedzi na krzesełku - klientka, drugie jest fryzjerem; zadaniem jest naśladowanie
czynności fryzjera w rytm melodii; na sygnał nauczyciela zmiana ról:
I część: mycie włosów;
II część: suszenie włosów;
III część: czesanie;
IV część: strzyżenie;
V część: lakierowanie włosów.
6. Ćwiczenie
sprawności manualnej Obcinamy włosy - dzieci
tną paski bibuły na drobne kawałki; zwrócenie uwagi na zachowanie
bezpieczeństwa podczas posługiwania się nożyczkami.
7. Zabawa W gabinecie fryzjerskim - zabawy w
utworzonym kąciku fryzjerskim.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz